пʼятницю, 12 лютого 2016 р.

НА ПОРОЗІ 1 КЛАСУ
Вступ до школи -  переламний момент в житті дитини. Він пов’язаний з новим типом стосунків з однолітками, вчителем, новими формами діяльності.
Готовність дитини до систематичного навчання є підґрунтям, від якого залежать її подальші успіхи в навчанні, здатність до довільної діяльності, самодостатність і самопочуття, що значною мірою впливає на її психічне та соматичне здоров’я.
    Складові готовності дитини до школи:
Загальнасновними критеріями загальної готовності до шкільного навчання є:
– рівень біологічного розвитку дитини (зріст, наявність постійних зубів);
–достатній рівень розвитку психофізіологічних функцій організму (рівень сформованості дрібної моторики).
Інтелектуальна готовність дитини до навчання в школі пов'язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини (памяті, уваги, мислення тощо).
Мотиваційно-вольова готовність - це вміння підпорядковувати власні дії виконанню навчального завдання. Дитина має поставити  мету, прийняти рішення, окреслити план дій, виконати його, виявити зусилля для подолання перешкод, оцінити результат своєї дії. В дитини має бути  бажання навчатися, сформованість позиції майбутнього школяра.
Особистісно-психологічна готовність дитини до навчання в школі - це готовність дитини до нових форм спілкування, нового ставлення до навколишнього світу і самого себе, що зумовлене ситуацією навчання в школі.

Шлях розвитку кожної дитини індивідуальний: на досягнення шкільного віку діти мають різний ступінь підготовки.
Завдання  школи  - забезпечити оптимальний супровід кожної Дитини.



Базові поняття та навички дітей 6-річного віку

Самостійність
Одягатись, роздягатись
Дотримуватись гігієнічних навичок
Зав’язувати шнурки
Знати як користуватись небезпечними предметами (ножом, виделкою тощо)
Суспільне життя
Контактувати з іншими дітьми
Хоча б раз посваритись та помиритись
знати сімейні  традиції

Сім’я
Знати, що сім’ я– це місце, де підтримують
Бачити сімейні фото
Називати родичів
Знати художні твори про сім’ ю

Допитливість
Ставити до 1000 запитань на день
Отримувати хоча б 500 відповідей
Знати, що здоровій допитливості немає меж

Орієнтація на місцевості
Дитині варто знати:
Адресу, відрізнити свій дім на вулиці,
Основні правила поведінки на вулиці
Правила поведінки для пішоходів
Комп’ютер, телефон
Грати  ігри «по віку»
Знати різницю між «реальними» та «віртуальними» враженнями
Відповідати на телефонні дзвінки

Впевненість у собі
Бачити позитивний приклад батьків
Відчувати підтримку
Бачити терпіння старших
Вміння просити допомогу
Вміння програвати

Мовлення
Вміти слухати
Вміння почати розмову
Розуміти, що їх чують
Мати улюблені літературні твори
Вміти складати історії

Охайність
Знати, де хаос допустимий, а де ні
Знати, що складені речі – це зручно
Мати певні доручення у хатній роботі
Поведінка
Знати слова «дякую», «вибачте», 
навіщо і як вибачатися
Вітатися
Вміти запропонувати допомогу

Спорт
Отримувати задоволення від фізичних вправ
Втомлюватися, бруднитися  під час ігор

Терплячість
Вислуховувати інших, не перебиваючи
Вміти чекати своєї черги




Немає коментарів:

Дописати коментар